onsdag 29 april 2009

Första grillkväll

Varför funderar jag så mycket på vilket språk jag ska skriva på? Det är ju inte som om jag har särskilt många läsare, men jag har själv svårt för att bestämma mig för vilket språk som käns bäst... Konstigt!

Hur som helst så håller jag på att bli tokig. Jag ska planera en grillkväll till på fredag. Jag kan inte grilla, jag har aldrig grillat och har ingen aning om vad jag ska köpa eller ens hur jag tänder grillen. Så går det när man har en alldeles för eld-intresserad mamma, hon tar över och jag lär ingenting! Vad avänder man för att tända? Kan man bara slänga köttet på den grill som har stått ute hela vintern? Eller är det kanske bara ett stativ som man ska lägga en annan del på? Jösses... hur kommer jag på att göra sånt här! Det var ju meningen att det skulle vara lätt och avslapnat... Jo, tack!

Jag måste iväg och handla in nu. Jag kanske kommer på något nere i affären. Dessutom ska jag släpa vinflaskor hem också... Det kanske räcker med att jag köper många av dom så behöver folk inte tänka på att maten blir svart och torr...?

I det minsta så har det blivit varmt och skönt nu, så jag kan hoppa i shortsen och folk behöver förhopningsvis inte frysa på fredag!

Inga kommentarer: