lördag 3 november 2007

Shit happens but life goes on

Ibland går saker och ting inte riktigt som man vill att dom ska göra. Det är tråkigt men det är inte hela världen, oftast. Igår gick i stort sätt ingenting som jag ville, och det är inte hela världen... idag. Igår var det värre, igår var det inte kul. Jag reagerade dumt, jag visste att det var dumt just då också, och hade det varit någon som hade tagit tag i mig och frågat, va fan håller du på med så skulle jag ha slutat. Men det var ingen som gjorde det. Idag ångrar jag det, inte mycket så att jag mår dåligt, det är bara lite klantigt... eller dumt helt enkelt. Jag är inte ledsen och jag är inte arg heller, faktiskt så bryr jag mig mycket mindre än jag själv tycker att jag borde, eller trodde att jag skulle bry mig om det som hände igår hände. Äsch, det är så värdelöst att försöka skriva något utan att kunna skriva rent ut det jag egentligen menar.

Det enda som är konstant är förändring. Inget är idag precis som det var igår. Det är en otroligt tröstande tanke, att veta att saker och ting inte alltid kommer att vara precis som dom är just nu. Tråkigt bara att jag inte tänkte på det igår... Så skulle jag kanske ha handlat annorlunda, men så igen, kanske inte... Nu är den kvällen över i alla fall och om ett par timmar är den här dagen också över och förhoppningsvis har jag inte bara tagit ett steg ifrån något men också ett mot något annat, något bättre!

Inga kommentarer: