onsdag 6 maj 2009

Idag har jag övat mig i att inte somna, eller i det minsta vara så diskret som möjligt om jag nu verkligen inte kan låta bli. Vi har haft centralintroduktion på sjukhuset. Alla ska höra på sjukhusledelsens mål och riktlinjer... Och så ska vi lära oss att tvätta händerna och släcka en brand, och ja visst ja, att ge hjärt-lungräddning. (hmm... min svenska är fruktansvärd efter över 5 år i Danmark...). Dom sista två punkterna var faktiskt okey, men inte något man inte hört förr.
Imorgon har jag igen introduktion, eller "utbildning för yngre läkare" och så ska jag hem till Århus hela helgen!! Härligt! Imorgon kväll står den ju på fest och fina kläder... men frågan är om jag inte kommer vara för trött till att klara det, hoppas verkligen inte det!

Hmm... ett problem, visserligen ett tjejproblem, men ändå, är sjukhuskläderna. Varför måste man gå och se ut som ett spöke?? Jag liknar en stor marshmellow, och inte på det söta sättet! I det minsta fick jag ha mina egna kläder på mig idag, och imorgon, men från nästa vecka är det vitt spöke som gäller... I det minsta får jag ha mina birkenstock på mig, med fina färger på tånaglarna! :-)


Idag blev det i alla fall en lång mysig cardigan och gråa byxor, enkelt och passande för en proffesionel mini-läkare som jag ju är! :-)

Inga kommentarer: