tisdag 5 maj 2009

Living the white coat life...

Nu har jag flyttat upp till Ålborg för sommaren, eller i alla fall till på torsdag, då ska jag hem och packa ännu mera och släpa upp sakerna på söndag. Jag ska hur som helst bo här helt till augusti. Igår hade jag min första intro dag på hematologiska avdelningen. På måndag har jag min första dag som "läkare". Helt otroligt. Jag är visserligen vikarie och får inte skriva under på dödsattester, sjukskrivningar eller skriva ut recept som ska tas utanför sjukhuset, men annars jobbar jag som dom andra läkarna. Det kommer att bli otroligt spännande... ungefär som när man kastar sig ut för en hög klippa ner i glänsande blått vatten, man vet inte om det slutar med att man kommer för djupt ner och drunknar, eller simmar galant till ytan, men oavsätt så är det en jäkla adrenalinkick! Klart jag kommer klanta mig, och fråga dumma frågor, och inte hinna allt jag borde, men jösses vad kommer jag att lära mig mycket! Spännande spännande! Det är verkligen sant att det är som om man "redescover" sin utbildning, eller som om man påminns om varför det var man gav sig in i fanskapet till att börja med.

I den tid jag ska jobba här har jag fått ett rum i en korridor, och jag funkar oftast inte i en korridor, men det verkar okey det här, så jag hoppas... Så här ser det ut.

Inga kommentarer: