tisdag 26 oktober 2010

Bordet som borde användas…

Snapshot_20101026_7001 

Ja, jag borde sitta vid bordet – plugga, göra uppgifter, lära mig någonting, bli bättre, men orkar inte riktigt just nu. Tror jag är inne i en dålig period för tiden. Tentaläsningen som ju ska pågå hela terminen har nu varit igång i 7 veckor och vi har 5 veckor kvar. Det börjar kännas mindre kul nu. Inte deciderat jobbigt, men kanske fattas det bara att hålla lite ledigt och ge sig själv en liten andningspaus. Hur som helst så har jag inte alls varit motiverad den senaste tiden, men framför allt igår och idag. Vi har akut vecka på sjukhuset så vi pressas till max hela dagen och att sen komma hem och läsa, det känns tungt!

Jag tror egentligen bara det handlar om att komma iväg, det funkar inte för mig att sitta hemma och plugga så jag måste tvinga mig själv iväg till biblioteket – även fast än det bara är till två timmars läsning, det är mer än ingenting. Nej, nu tror jag faktiskt jag ska hoppa i mjukisbyxorna och sätta mig vid böckerna en timme i alla fall. Måste komma i säng i rimlig tid ikväll så det får inte bli för länge, men en timme kan jag i alla fall. Så kan jag berätta hur man klassificerar någon för hjärndöd efteråt! Låter inte det som otroligt kul…!? Ok, kanske inte…

Inga kommentarer: