tisdag 26 oktober 2010

Ecco och Engla

JAFFNA 75 MM

Jo, såhär ser dom ut – Ecco skorna jag har sett på TV och gått och funderat på ett tag nu. Modellen heter Jaffna och finns i två varianter, en med hög skaft och den här – och så finns det 8 färger att välja emellan. Mitt val är inte svårt, ett par av dom här i en storlek 38 skulle ju vara perfekt, det är helt klart den snyggaste och mest praktiska modellen, och skulle passa perfekt nu här till hösten/vintern. Jag vet att det låter korkat men när jag pluggar hela dagen och sliter som jag ändå gör just nu så måste jag få skämma bort mig med lite fina saker. Problemet är bara att bankdamen visst inte är så lycklig över det… Konstigt konstigt! Men nu har jag sån tur att Engla ger bort skor den här veckan! Ja, alltså en tävling tillsammans med Ecco. Förmodligen har jag ingen större chans att vinna, men tänkte att det ändå var värt att testa, om inte annat så borde jag ju få mer tur i kärleken om jag har lite otur i spel, eller? Hehehe...

Nej, nu är det visst på tiden att jag kryper ner under täcket – imorgon väntar en härlig dag med akut medicin! Vi ska öva oss i ventilation, hur man behandlar barn med plötsligt uppstått andningsproblem, hur man bedömmer vem som ska på intensiv avdelningen och hur vi gör om vi råkar vara utanför sjukhuset (dvs. utan alla våra redskap som vil alltid klamrar oss till!) och helt plötsligt står i en liv och död situation! Spännande och roligt – just den här veckan är det kanske inte sååå jobbigt att plugga medicin! :-)

Inga kommentarer: