onsdag 17 november 2010

Plugg, plugg och lite mera plugg

IMG_0039

Ja, det är i alla fall så det borde vara just nu, men det käns som om jag inte riktigt kan/orkar/vill det längre… Inte konstigt egentligen, har hållt på i flera månader nu, så klart man blir trött. Idag hade vi gruppmöte klockan åtta – på morgonen! Det var helt sanslöst tidigt för mig! Min dag brukar aldrig börja före 9! Det är där biblioteket öppnar och då tycker jag inte det är någon mening med att börja en timme tidigare hemma – dessutom kommer jag sent i seng, så måste få sova till minst 7. Men idag skulle jag alltså upp klockan 6 – vilket självklart blev till 6.50 och en massa stress samt flera uppgifter jag inte hade hunnit kolla igenom! Det var en lite tjurig version av mig som dök upp till mötet, men det gick bra och humöret blev bättre!

Efter gruppmöte hade vi lektioner till klockan ett, otroligt lång tid att ha lektioner faktiskt, specielt med tanke på att vi sedan ska fortsätta med uppgifter och plugg. Så jag valde att cykla ner på stan och plugga på café. Det gick inte så bra på Joe and The Juice eftersom dom har aldeles för hög musik och för mycket folk som går in och ut – men på FairBar var det tomt när jag kom så det var perfekt! Där har jag suttit i flera timmar och sent på eftermiddagen kom AS förbi så vi fick in lite tjej-tid mitt i tentaplugget!

Men jag blev inte helt färdig med det jag skulle, så nu måste jag fortsätta i alla fall en timme till – sen blir det tidigt i säng med Harry Potter! Ganska dumt att börja läsa dom sista böckerna igen just nu, jag blir så fångad att jag glömmer tid och plugg och viktiga viktiga tentor… Men det kanske är bra egentligen… Hur som helst, nu koncentrerar jag mig i 59minuter till!

Inga kommentarer: