fredag 25 mars 2011

In my place

Jag har bott här i 25 dagar och det liknar fortfarande inte riktigt ett hem der här. Något måste göras! Och det måste göras snart!

Jag har gjort listor, googlat, hämtat inspiration och köpt småsaker men faktum är att jag bara har blivit mer och mer förvirrad ju längre tid det har gått. Helt plötsligt kommer jag knapt ihåg vad jag egentligen ville ha, hur jag hade tänkt det från början. Det finns så otroligt många sätt att inreda en lägenhet på. Jag kan ju lägga upp en planritning så kanske det är lättare att se för sig var bilderna är tagna, och vad jag egentligen pratar om.

apartamento

Det ska så sägas att jag har upptäckt ett ganska väsentligt fel med teckningen, nämnligen att sovrumsväggen och vardagsrumsväggen inte alls slutar i linje med varandra! Dom är förskjutna så egentligen passar teckningen inte alls – gången är inte alls så lång utan dörren till sovrummet är mycket närmare dörren till vardagsrummet.

Hur som helst så står jag just nu i funderingar kring det lilla rummet bakom det stora vardagsrummet. Frågan är om det ska vara en matsal eller ett litet “mysrum”/bibliotek med en liten arbetsplats? Stora och svåra frågor… hehe!

Som sagt liknar det här fortfarande inte ett hem, så har inga snygga bilder att visa – men har i alla fall en liten söt frukostbild!

IMG_0384[1]

Inga kommentarer: