måndag 17 januari 2011

Minnet jag inte ångrar

abk

Min första nyårsafton i Danmark var en ganska häftig kväll. Alla förväntningar försvan när jag blev uppringd för att ta en vakt i Ålborg som ligger 1,5 timme från Århus och som slutade vid 21 tiden, aldrig att jag skulle hinna tilbaka i tid för att hitta på något. Hade det varit idag, hade jag inte ens haft en tanke på att ens försöka hinna iväg till en fest – men det här var ändå sex år sedan. Jag kom hem omkring 23 och var på väg ut ombytt och klar på få minuter – ett stop på 7eleven senare var jag klar, jag tror jag var framme där festen hölls 23.30 – god tid till midnatt! Det var en stor fest, och jag kände inte särskilt många, men det var så himla kul. Inga förväntningar, bara att falla in i partyhumör på o,5. Jag kom i säng vid 6-tiden på morgonen – sov tre timmar och gick sedan upp för att ta tåget tillbaka  till Ålborg där jag skulle ha nästa 12-timmars pass. I tåget satt jag och pratade med B nästan hela vägen – vi skrattade och tjejpratade så som man gör efter en riktigt bra ute kväll, tills en medpassagerare informerade mig om att jag satt i en mobilfri vagn i tåget… Vi ser så unga ut på bilden, K, B och jag – ofattbart att det har gått sju år sedan jag först träffade dom, det känns som en livstid och samtidigt som igår – allt och inget har ändrats, men kanske mest allt på det senaste… Tänk att jag aldrig insåg att jag faktiskt levde precis det liv jag letade efter ?

Det som är så kul är att det hände en grej till den festen som jag trodde att jag skulle ångra och skämmas över för evigt och alltid – och nu är det en av dom saker som gör att jag älskar att tänka tillbaka till den kvällen, för det är bevis på att jag kan, jag vågar och man ångrar verkligen bara sånt man inte gjorde…

Inga kommentarer: