fredag 26 januari 2007

Klara, färdiga...

Nu har jag skrivit upp alla föreläsningar, klasstimmar, seminarier, frågetimmar och provtentor vi har fram till maj och juni. Jag har även skrivit ner de sidor vi ska läsa till varje timme. Konstigt nog händer det något med mig varje gång jag blädrar fram till omkring slutet av april och början av maj. Hjärtat börjar dunka och magen drar ihop sig. Läskigt men också spännande. Det känns som om varje gång jag ser efter hur mycket jag har att läsa så har det växt med 100 sidor. Vilket skulle kunna indikera på att jag ska sluta kolla efter och bara börja läsa.


Jag har även kontrollerat hur jag har hållt min budget för januari. Inte särskilt uppiggande kan jag berätta. Jag har gått över 2000kr ungefär. Det låter hemskt, men faktum är att det inte är så hemskt eftersom jag har fått in lite mer än jag hade räknat med. Det slutar ändå inte plus minus noll, men det slutar inte med minus 2000 i alla fall! Efter det ganska deprimerande första försöket att hålla en budget har jag insett att jag inte klarar mig utan att jobba ungefär två dagar i månaden, vilket självklart är helt överkomligt. Därför har jag skrivit upp mig till att jobba i natt. Dom har inte ringt än, och jag hoppas självklart inte på att dom ringer heller, hoppas mest på att dom ringer och säger att dom behöver någon till att jobba kväll imorgon. Har inte alls lust att jobba natt. Jag blir så grinig och trött av att inte sova. Det vore så typiskt om jag fick jobba i natt och satt och var jätte sömnig på jobbet för igår kunde jag inte alls sova. Gick och lade mig vid 3 tiden. Så det vore typiskt om jag satt med ögonlocken halvägsned kl 23 inatt.


Nej, nu har jag gett mig sjutton på att bli färdig med syre delen i boken idag, så jag skulle kanske ta tag i det. Jag är redo, det känns som om jag är redo för att verkligen sätta igång och jobba nu.

Inga kommentarer: