måndag 2 november 2009

Ledig dag


Jep, i dag har jag tagit ledigt från praktiken. Inte officielt, officielt sover jag länge eftersom jag "jobbade" till närmast midnatt igår, men om sanningen ska fram (och det ska den ju alltid!) så var jag inte ens på vakt igår... Orkade inte, och jag tror snart jag har sett tillräckligt många barn födas. Så jag stannade hemma och slappade i dag i stället. Det var helt underbart!

Har hunnit träna för första gången på flera veckor (!!), ätit lunch med AS och träffat potentiella lägenhetspassare. Jag har valt att kalla personen som kommer att flytta in hos mig i februari för lägenhetspassare eftersom det är MIN lägenhet och MINA saker... han får bara hyra det i en kortare period... Usch! Jag gillar verkligen inte att dela...

Kom i tanke om att jag ska vara försiktig med makt, har i dag bevisat för mig själv att jag gillar rushen... Kanske lite för mycket!? Jag, som inte är en ledare eller en som gillar att stå i mitten, jag gillar makt. Det var fantastiskt att vara den som bestämmer vem som får bo här, jag har människors framtida bostadssituation i mina händer. Det är stort! :-)

Nu sitter jag med en början till huvudvärk och skriver referat från Pigeklubben möte. Kom igång allt för sent, såklart, så nu får jag sitta och pussla med det tills det ser fint ut fastän jag bara vill ta en huvudvärkstablett och krypa ner under täcket och sova. Men huvudvärkstabletten kan jag nog få ändå... I det minsta sitter jag i soffan med stearinljus och vackra blommor omkring mig!

Inga kommentarer: