lördag 14 november 2009

Lördag = Städa, tvätta och fixa!

Sist jag städade (säkert i somras!) såg det inte så illa ut...

Klockan stod på 9.30 i dag. Jag vaknade av min egen alarm klockan 8.00... inte bra! inte bra alls! Dumma jag hade lagt in en påminnelse (med alarm!) till att ringa tidigt en lördag morgon, hur dum får man vara!?

Hur som helst var det väldigt bra att komma upp för har mycket jag ska hinna med i dag. Måste städa, man kan inte vara nästan läkare och bo såhär, det måste vara en hälsorisk på något sätt... Dessutom ska jag slänga in en tvätt (hur otroligt det än låter så flyter tvätten över hela badrumsgolvet och i min garderob är det ändå inte plats för så mycket som en topp mera!). En av anledningarna till att det nu måste röjas här hemma är att i dag kommer snubben som ska ta över lägenheten medan jag är bortrest och skriver kontrakt!! Skönt att det blir officielt, men samtidigt lite läskigt att det nu är en annan som ska bo i min lägenhet med mina saker... Måste klura ut vad det ska stå i kontraktet också...

Sist men inte minst ska jag skriva fondansökningar. Jag har varit usel med att få gjort det hittills, men i dag är dagen jag gör något förnuftigt och framtidstänkande! Vi får se hur det går med alla planer... klockan är ju redan 12 och jag har inte riktigt börjat än...

Inga kommentarer: