måndag 17 september 2007

PIT vs Pengar

Idag har jag varit till PIT möte nummer 2. Jag är officielt en aktiv pitare! Egentligen har jag inte bestämt mig för att åka än, men jag ska bestämma mig i dom närmaste månaderna, förmodligen innan januari. Det är verkligen svårt, för jag känner att det står lite mellan ett vikariat och resan, och jag vill göra allt på än gång! Jag skulle ju kunna resa på sommaren, spara ihop och åka iväg... Men hela poängen med att plugga medicin var ju just det här, att få åka iväg till ett u-land och göra vad jag kan för att hjälpa till. Jag vet att jag inte kan så mycket än, men jag behöver den här erfarenheten till att senare, när kunskapen sitter lite bättre och jag är klar som läkare kunna åka iväg och känna att jag fixar det här. Vikariatet är det praktiska smarta valet, jag menar, jag skulle ju till och med få en relativt bra lön, men jag vill inte redan nu börja ge upp det som var hela meningen med att läsa medicin. Åh, jag vet inte vad jag ska göra...!

Hur som helst så hoppas jag att det blir trevligt att vara med i PIT, jag har hoppat med i en malaria-grupp som ska fixa en dag då folk ska springa in pengar till malarianät i Afrika. Det är en massa jobb men jag tror det blir kul! Dessutom ska jag med till ett möte i Köpenhamn och en helg här i Århus, förhoppningsvis är det trevliga människor som jag kommer att trivas med... för då gör det ingenting att jag inte kommer iväg, då är det bara kul att hjälpa till.

Inga kommentarer: