torsdag 1 februari 2007

Och så var vi två...

Berit och Anne Sophie har precis gått. Vi har suttit sedan kl 14 och försökt få ihop en läseplan till dom nästa tre månaderna. Vi ska läsa och göra uppgifter i 8 veckor och ska på den tiden komma igenom hela stoffet, sen har vi tre veckor till att bara göra uppgifter. Frågan är om det är tillräckligt? Och om vi kommer att orka, hinna med allt, förstå allt, komma ihåg allt... Nej, förmodligen inte, men vi kan ju försöka.

Vi fick en dålig nyhet idag, Anne Sophie och jag, Berit ska prova att plugga ihop med Vibeke. Det känns otroligt tråkigt att hon inte vill fortsätta med oss men samtidigt så förstår jag att hon vill prova något annat. Eller, just nu vet vi egentligen inte om hon försvinner eller inte. Hon pratade med Vibeke igår och hörde att hon behövde någon att läsa biokemi med men att hon läser fysiologi med Nanna och Lotte. Berit har inte lust att byta grupp till bara ett ämne utan vill ha allt eller inget, antingen börjar dom läsa ihop redan nu eller så gör dom det inte alls. Jag hoppas självklart på att Vibeke säger att hon gärna vill fortsätta ihop med Nanna och Lotte hela fysiologi perioden, för då vill inte Berit alls. Usch! Det är jobbigt på flera olika sätt. Delvis för att jag vet att en av anledningarna till att hon vill prova något annat är att hon ibland tycker att vi pratar förbi henne så det är ju klart att jag mår dåligt över det även om det inte alls är meningen, delvis vet jag inte hur det kommer att funka bara med Anne Sophie och mig. Vi är båda två duktiga på att prata och hon är otroligt duktig i ämnena så det kommer kännas som om hon får "dra upp" mig.

Nej, just nu känns det inte alls bra. Men Berit ska prata med Vibeke idag och så får vi reda på om hon överhuvudtaget säger ja. Sen har hon sagt att hon gärna vill prova i två veckor och om det inte går undrade hon om det skulle vara ok att komma tillbaka, vilket det självklart skulle vara om det var innan den 26/2 som är vårt start datum. Men jag tror inte hon kommer tillbaka om hon provar med henne i två veckor. Jag tror dom första två veckorna är lätta och inte alls präglade av tentan, det är senare problemen kan komma, så jag tror inte hon kommer tillbaka, tyvärr.

Äsch, jag orkar inte tänka mer på det här just nu, det är för mycket som går åt helvete och hela veckan har varit ganska usel. Hoppas jag får en vakt imorgon eller på lördag, vet inte när annars jag ska pressa in det! Jag är så konstig! Det stör mig att det med Berit stör mig så mycket... Piss!

Inga kommentarer: