söndag 26 november 2006

Latis

Jag kan inte koncentrera mig! Inte alls, inte på något. Har läst ett och ett halvt kapitel i biokemin men har ingen aning om vad det handlar om. Fruktansvärt. Det känns som om huvudet är fullt med deg, klibbig deg som inte låter hjärncellerna arbeta. Har dessutom uppgifter till imorgon som jag precis har börjat med, och även om jag tyckte jag hade koll på kapitlet i onsdags så ser alla bokstäver ut som små löjliga krussiduller utan mening idag.

Om några timmar ska jag iväg på söndagsmiddag, och jag har inga kläder! Fick den smarta idén att tvätta idag, eftersom det hade gått alldeles för länge sedan jag gjorde det, men problemet är att jag stoppade ner alla byxor jag använder. Jag har andra, men inte såna som man vill ha på sig egentligen, såna man bara inte vill slänga ut eftersom dom faktiskt inte har hål eller något. Åh! Jag blir mer och mer som mamma för varje dag som går.

Jag tror jag håller på att bli sjuk. Första ledtråden var att halsen kändes som om jag hade svalt ett helt sätt med köcksknivar när jag kom hem i fredags, kanske redan innan jag gick hemifrån, men självklart ignorerade jag det och tog på mig en tunn klänning. Igår kände jag mig allmänt degig, men det hade ju sin förklaring i snappsen, trodde jag. Men jag tror inte alkohol har den effekt att man inte kan andas när man ligger ner... Idag har jag officielt ont i halsen och öronen, har svårt med att andas och ögonen kliar. Jag tror faktiskt inte jag håller på att bli sjuk, jag är nog sjuk. Usch! Det är så irriterande att vara sjuk. Specielt eftersom jag blir väldigt ynklig och har en stor portion självmedlidenhet. OCH! Jag får en "legitim" anledning till att inte läsa. Jag kan knappt tvinga mig själv att läsa när jag är friskt, aldrig att jag kan offra mig och plugga när jag är sjuk! Stackars stackars mig!

Inga kommentarer: