torsdag 16 november 2006

Trög start

Jag började det här projektet väldigt engagerad och positiv. Sen ägnade jag över en timme på att försöka få bilden vid mitt namn att se ut så som jag vill att den ska se ut. När det höll på att driva mig till vansinne tog jag några djupa andetag, påminde mig om att datorer är dyra och inte mår bra av att slängas ut genom fönstret och satte mig ner för att skriva mitt första inlägg. När det var färdigt tryckte jag visst på något som jag inte borde ha tryckt på eftersom allt försvann tillsammans med mitt tålamod. Jag valde att se det som ett tecken på att jag skulle backa undan från datorn och ägna mig åt lite enklare saker som att sova.

Det har jag gjort, en hel natt, och tänkte att det nu var det dags att prova igen, mitt humör är stabilt och jag tror faktiskt jag kommer att klara av att skriva det här färdigt utan att något åker ut genom fönstret!

Jag har haft en lång dag idag. Förutom en otroligt tuff morgon där jag skulle tvinga mig själv att inte lägga mig ner och somna under duschen så har jag också varit uppe på sjukhuset för att MR-scannas. Det är inte så lätt som folk kanske tror att bara ligga stilla med huvudet i en halvtimme! Man körs in i en ganska liten tub där väggarna är ungefär 15cm ifrån ens näsa och så ska man ligga där och höra på en massa ljud medan bilderna blir tagna. Som tur är så är klaustrofobi inte en av mina fobier och det gick ganska bra. Nu har jag bara en PET-scanning kvar som ska göras nästa vecka och så är jag klar och redå att få mina pengar!

Jag är ganska trött så jag orkar inte skriva mera just nu, förmodligen också för att jag inte har så mycket mer att säga. Det är inte en superbra start på den här bloggen, men så kan det ju bara bli bättre!

Ni får ha en trevlig kväll och välkomna till mitt pussel!

Inga kommentarer: