fredag 26 februari 2010

Hemmakväll - underbart!

Jag känner att förkylningen håller på att släppa nu. Jag vet, tre dagar är ingenting, men jeg fixar inte att vara sjuk! Jag blir grinig og tjurig och ineffektiv så det funkar inte alls. Hade planerat (tydligen helt själv) att ha en liten mysig tjejkväll på stan men blev nedröstad eftersom folk tycker att det är dyrt att sitta på café (sant visserligen, men trååååkigt!) och hellre ville mysa hemma hos någon och kanske gå förbi Euforen (läs: äcklig korridors bar/källare!). Så jag sa nej tack och stannade hemma. Om alternativet till min trevliga, civilicerade utekväll är häng på en soffa i ett gemensamt vardagsrum i en korridor (med konstiga människor) med efterföljande galningar och äckel på studentiga barer - ja då ser min säng och min tv bra mycket mera lockande ut!

Är faktisk väldigt nöjd med mitt val, det störtregnar utanför, jag är trött och håller ju bara precis på att komma över en förkylning, så det passade ändå bäst att stanna hemma. Dessutom är det redan planerat sushi-kväll nästa fredag hos M!! :-) Hmm... börjar visst bli gammal - nej, vuxen, mogen, förnuftig - när man tänker att en utekväll inte är lika trevlig som en innekväll och att en festlig kväll om en vecka är mer än nog!

Nu tror jag visst jag ska brygga lite te och ta hand om mina naglar... kanske blir en ansiktscreme också! Härlig fredag!

Inga kommentarer: