söndag 28 februari 2010

Vårkänslor??

Visserligen var det snöstorm i veckan, men det känns väldigt långt borta just nu! Sovmorgon till 10 med efterföljande långpromenad i skogen med utsikt över vattnet - det måste vara bästa starten på en söndag! Det härliga var att det inte var kallt och när snön smälter så det ligger små vattenpölar över allt tänker jag vår. Snart snart så är den här.

Har dessutom fått varmamackor till frukost/lunch och varm choklad (som jag visserligen lyckades kokaöver fastän jag stod precis bredvis spisen hela tiden!!). Det är lyx så det stänker om det. Att jag så har pluggat lite samtidigt med mackorna gör det faktiskt inte mindre lyxigt, bara mera effektivt. Det är så mysko saker jag ska läsa om just nu... Har igår läst om Anorexia Nervosa (ingen trevlig läsning om man säger så...) och i dag kommit igenom Bulimia Nervosa, sömnproblem som somnambulisme (när man går i sömnen), pavor nocturnus (folk som sätter sig upp i sängen och skriker mitt i natten!) och oneirodynia nocturna (också kallat mardrömmar...). Och nu har jag precis blivit färdig med sexstörnings-kapitlet! Vem har sagt att det är tråkigt att plugga till läkare??

Inga kommentarer: