måndag 8 februari 2010

Världen är ond i dag!


Det såg ut ungefär som på bilden när jag skulle gräva min cykel ut i dag, men jag gjorde det, för cykla till föreläsningen skulle jag! Efter att närmast ha fallit om med andningsstop (min kondition är visst ganska försvunnen...) så hoppar kedjan av när jag nästan har kommit fram. En fantastisk underbar tjej stannar och försöker hjälpa mig, men de kan inte fås på och jag måste vandra vidare, och komma försent! När jag skulle hem igen (det ska kanske nämnas att Skejby sjukhuset nästan ligger utanför Århus och minst 4km hemifrån mig) så bestämde jag mig för att vandra upp till den närmaste samling affärer, där måste det ju finnas en cykelman - Men nej! Ingen cykelman i närheten... Så jag går vidare (efter den här omvägen har jag i alla fall lagt 1km på min väg) hemåt i isande kallt väder när det börjar snöa. Nej, jag ljuger inte, och jag har varit lika dum som jag brukar och tagit på mig min väldigt tunna trenchcoat som inte ens håller mig varm om hösten. Halkande kommer jag fram till cykelmannen och säger surt att han får min cykel eftersom den är dum... Han säger att han ska få pli på den :-)
Nu är jag ju närmast förfrusen så jag skyndar mig in i ett storcenter som ligger i närheten för att se om jag inte kan hitta en second-hand butik jag har hört ska ligga i närheten, vilket den gör, men dom har inte heller några bord jag kan använda... (Hittar dock ett par böcker och ett fint halsband, totalt spenderade kronor - 30!!). Jag är inte alls på läsehumör, så jag hoppar ner på stan och köper en fin blus och en lång skjorta på Zara (illa illa när det är meningen att jag ska ha buy nothing month i februari!!). Sen sätter jag mig ner på ett café för att skriva ett obehagligt sms som jag har gått och dragit på. Det skrivs lite fram och tillbaka och vi kommer fram till en ganska bra lösning (skönt!!), så jag vill ringa och konferera med syrran... som självklart jobbar - varför kan folk inte bara vara där i just det ögonblick jag behöver prata!?
Nu har jag äntligen landat hemma och häntat kläder i den mörka och läskiga källaren... dit vill jag inte igen! Jag har fortfarande 3 kapittel jag ska läsa i Retsmedicin och ett kapittel i Pediatri... Och ska väldigt gärna hinna laga mat också... och sova... Jösses, jag är ju dum i huvudet, borde verkligen inte ha gått ner på stan i dag när jag måste plugga så mycket! Dum dum dum! Det ska göras bättre i morgon (säkert också för att jag då får ha mina nya kläder på mig!! :-)

Inga kommentarer: