måndag 22 februari 2010

Snö

Mycket snö i dag. Har väntat på bussen i en evighet innan jag började gå upp för backen till nästa hållplats där jag kunde ta flera bussar, men inte kom det någon buss för det! Träffade som tur var J och M som också stod och väntade på bussen så tillsammans valde vi att ta en annan buss som stannar relativt nära sjukhuset och så gick vi resten av vägen - med närfall och halka som ju hör till när man går i snöoväder! Vi var under omkring 35 pers till föreläsningen - och det här är föreläsningar för både 11e och 12e terminen! Kändes väldigt duktigt att sitta där som en trogen och pliktuppfyllande student.

Har fått lunch nere på et café idag och pluggat lite samtidigt, väldigt mysigt! Fastän det jag läser är något av det värsta jag har läst. Ska idag komma igenom alla kapitlen om sexuellt ofredande av kvindor och barn (och män också såklart, det står bara inte så mycket om det...), dessutom ska jag igenom tortur-kapitlet också! Hemsk läsning, man kan bara inte förstå eller få grepp om det, att det finns sådana odjur! Jag hoppas verkligen jag slipper se sånt, men realistiskt sett så vet jag att jag förmodligen inte har sån tur, så jag måste läsa det och veta vad sjutton man gör med dom stackars människorna som blir utsatta för det.

Inga kommentarer: