onsdag 13 december 2006

Alzheimers

Det är helt otroligt! Jag går runt på stan i flera timmar idag för att försöka hitta julklappar som är personliga, roliga, passande och inte kostar en förmögenhet, men julklappar kommer inte i den formen! Nej nej, allt jag hade tänkt på innan fanns antingen inte i någon av de butiker jag var inne och kollade i eller så kostade det över tusenlappen! Jag kan alltså inte ge julklappar för så mycket!! Det värsta är att jag hittade en snygg klänning i passande storlek och pris till mig, men jag kan ju inte gå ner på stan för att köpa julklappar till andra och bara komma hem med något till mig själv. Så jag väntar med att köpa den tills jag har hittat i det minsta två andra julklappar.

När jag är på väg hem i regnet (ska det inte sluta snart!!?) så cyklar jag förbi bryggeriet och kommer i tanke om att jag skulle ju faktiskt ha köpt en cykelhjälm i en cykelbutik som ligger precis bredvid bryggeriet, men dom har självklart stängt så jag får försöka överleva i trafiken några dagar till utan. När jag så äntligen kommer hem, hungrig, trött och med väldigt ömma fötter kommer jag självklart på en annan sak jag har glömt, Mettes filmer!! Dom ska lämnas tillbaka i Blockbuster innan 22 idag! Jag har haft dom i ryggsäcken hela dagen och både cyklat och gått i närheten av butiken utan att komma i tanke om det! Så jag ska ta på mig regnjacka och gummistövlar och cykla ut igen. Fruktansvärt i det här vädret! Det blåser ju så mycket så att man nästan faller av cykeln!

Jaja, största plusset idag är att jag äntligen har köpt biljetter hem!!! Jag ska vara i kära gamla Västerås kl 16.09 den 21/12! Det blir en lite bökig resa, men hellre det än att bara vara kvar här. Ska bli skönt att komma hem, behöver få vila lite och samla energi till nästa termin.

Nej, nu kan jag inte dra ut på det längre, måste kämpa mig ut i stormen igen.

Inga kommentarer: