fredag 1 december 2006

Mamintia

Jag har försökt julpynta lite här till kvällen, men det är svårt när man inte har någonstans att ställa julpyntet! Min bokhylla är full, skrivbordet är verkligen proppat av böcker och papper och annat krafs, sängen ska jag sova på och sakerna jag ställer på soffan faller omkull! Så det blev inte så juligt, men räknar med att jag lägger på ett rött överkast på sängen så hjälper det nog. Det var dessutom en flera århundraden sedan jag hade friska blommor hemma, så det kanske jag ska köpa in också, röda såklart.

Nu när jag letade fram alla julsakerna som visserligen inte är så många, men som ändå är utspridda över flera olika skolådor hittade jag en massa annat skojigt. Julkort och födelsedagskort från mamma och mamintia mest, några vykort från folk som faktiskt skickar vykort, tillskilnad från mig som aldrig skickar några och brev från Alice och Annsofie. Det är så kul att läsa gamla kort och brev, man kommer ihåg vad man kände när man fick det och hur saker och ting var omkring en just då. Mamintia skickade ett julkort förra året där hon skrev, inga fler nervositeter och inga fler rädslor, tro på dig själv för jag tror på dig och jag vet att du kommer att få allt det du vill ha. Jag vet hur jag kände när jag fick det för jag känner precis samma sak nu, en otrolig lättnad och på något sätt en trygghet i mig själv. Hon skrev det eftersom hon visste att det var just det jag behövde höra just då. När allt kändes som om det skulle rasa ihop över mig. Det är helt ofattbart att jag faktiskt har flera personer i mitt liv som tror så fullt och fast på att jag kan klara allt jag får för mig att jag ska göra.

Det är det som ger energi och motivation.

1 kommentar:

Eunice sa...

Klart du kommer klara skolan, arlen!. Du är ju en Aguilar, arent you ?.. hihi vi klarar allt vi tarpå oss, så upp å sträck på ryggen! Aldrig tvekad att du kommer bli läkare...Om inget annat, vem ska jag annars leva på när jag inte får min stenrika man eller mitt drömjobb ? ;)