torsdag 14 december 2006

Sjusovare

Hur svårt kan det vara att komma upp i tid? Man ska bara gå och lägga sig tidigt, sätta väckarklockan på den rätta tiden och så helt enkelt öppna ögonen och sätta fötterna på golvet när den ringer. För mig är detta närmast en omöjlighet. Det är flera av stegen i processen som är problematiska. Jag går inte och lägger mig tidigt eftersom jag inte känner att jag är trött eller har annat jag gärna vill göra, jag kan inte styra min ben på morgonen så dom ligger helt enkelt kvar i sängen när klockan ringer, dessutom har mina fingrar en tendens till att trycka på snooze varje gång telefonen börjar ge ifrån sig ljud. Jag tar emot alla förslag på hur man kan tvinga sig själv upp på morgonen, det här kan inte bara fortsätta! Jag förlorar flera dyrbara timmar på dagen och jag tror både Berit och Anne Sophie börjar bli trötta på att jag alltid kommer några minuter för sent.


Ja, idag skulle jag ha varit upp på uni redan klockan 8, kommer man 10-15 minuter senare får man ingen platts i läsesalen, så det var viktigt att jag kom upp i tid. Jag vaknade helt av mig själv klockan 9.44. Jo visst hade jag ställt alarm på telefonen, men kommer inte ens ihåg att den har låtit eller att jag har stängt av den. Som tur är har jag läst om njurarna ett antal gånger förut vilket självklart inte betyder att jag kan allt, men att jag inte känner mig så pressad på det området. Nu ska jag bara se till att komma igång så jag inte kommer för sent till seminariet kl.12. Det är ju hemskt att jag inte kan hålla tider! Måste jobba på det...

Inga kommentarer: