söndag 17 december 2006

Dagen efter och dagen innan

Vad är det med mig som attraherar andra tjejers otrogna idioter till killar!? Jag fattar inte! Jag har inte slampiga kläder på mig, jag följer inte med någon hem, jag är ju helt normal, förutom att lite över 50% av alla killar som vill pratat/dansa/hångla osv. med mig har flickvän!! Jösses, ska man verkligen behöva fråga varenda kille jag pratar med om han har flickvän eller? Jag utgår ju självklart från att en kille som flirtar med mig inte har en flickvän, men det är tydligen inte fallet. Äsch, jag är inte sur, jag är bara överraskad, jag förstår det inte riktigt.

Annes fest igår var väldigt trevlig, hon är otroligt duktig på att laga mat och jag är så imponerad över allt hon har gjort och förberett. Vi fick martinis, det hade jag inte provat innan, men det är väldigt gott och ser väldigt sofistikerat ut... hehe! Hela kvällen var väldigt sofistikerad och fin. Efteråt var vi på en klubb och dansade och det var där jag träffade snubben som visade sig ha en flickvän. Jag var hemma efter 5 tiden så jag har i stort sätt sovit hela dagen. Eller till 12 i alla fall.

Resten av dagen har jag packat julklappar och kollat på film, hittade Love Story jätte billigt när jag var på stan igår! Nu på kvällen har jag varit förbi Alice med hennes julklapp som hon skulle använda idag. Hon fick bubblebad med aromaterapi för att slappna av, ansiktsmask, hårimpackning, en gel till trötta ben, thé, kakor och en öl. Hon har sin tenta imorgon och brukar dricka en öl kvällen innan för att slappna av helt och kunna sova. Det tror jag hon kommer att behöva idag för under tiden som jag var där ringde hennes läsepartner med en väldigt dålig nyhet. Hon står inte uppskriven till tentan, varken till den imorn eller den i januari.

Hon kommer inte ihåg om hon har skrivit upp sig för sista dagen för att göra det var 15/9 så hon har ju självklart pluggat hela terminen i tron om att hon skulle göra den imorgon. Det är fruktansvärt. Hon har slitit som ett djur hela terminen och är helt redo och otroligt duktig men får inte göra tentan! Vi hoppas på att hon kan prata med någon imorgon bitti, men det är en väldigt liten chans för att hon ska få göra den. Faktiskt får hon inte ens göra omtentan i januari för man måste ha fått ett betyg på minst 3 i den ena tentan och godkänd på den andra. Vilket betyder att hon måste vänta med att göra tentan till maj, med min klass. Hon kommer ett halvår efter bara för att hon inte har gått in på hemsidan och kryssat för en box! Otroligt orättvist och otroligt jobbigt för henne att nu vara tvungen att hålla på all den information hon har lyckats pressa in i huvudet och ha en till otroligt ansträngande termin. Och stackars Alice som nu har det att tänka på dagen innan hennes tenta och som inte kommer kunna sova på grund av det! Och som inte har en läsepartner till tentan i januari. Usch, det är sånt här som bara inte får hända dagen innan en så hemskt viktig dag!

Jag kommer vara nervös hela dagen imorgon! Hoppas hoppas hoppas allt går bra för Alice! Jag vet att hon kan klara det!

Inga kommentarer: