tisdag 5 december 2006

Lortedag!

When you think you've had to much of this life, well hang on...

Sometimes everything is wrong...

Jag vet inte om det är mörkret, min ekonomiska situation, skolan, människorna omkring mig eller hemlängtan som har fått mig så nere, men jag är bara så trött på allt just nu. Orkar inte öppna en bok för även om jag läser i den i flera timmar så har jag glömt allt igen fem minuter efter jag har slagit igen den. Jag kan inte göra några uppgifter för jag förstår inte vad dom frågar efter eller hur jag överhuvudtaget ska komma fram till svaret. Har verkligen inte lust att ses med läsegruppen för jag blir irriterad över ingenting och fattar ingenting och vill inte ha hjälp med något.


Det är mitt absolut största problem, jag hatar att få hjälp! Det är så få människor som kan förklara något för mig utan att jag känner mig som en idiot. Jag vet att det är stolthet och dumt och barnsligt, men jag klarar inte av det. Avskyr verkligen att jag måste fråga andra om hjälp, kan jag inte fixa det själv så känns det nästan som att jag inte ens vill veta det, vilket jag självklart vet är puckat. Dessutom är jag så negativt inställd till att få hjälp att jag väldigt sällan förstår något av det folk förklarar och då kan det ju vara struntsamma.

Har idag slösat bort en hel dag på ingenting. Det känns redan när man vaknar, man vaknar med en rynka i pannan och är redo att kasta telefonen i väggen bara för att den ringer. Sen ligger man och är sur i sängen, utan att man ens har fått en fot på golvet är dagen redan på minus. Fortsätter resten av dagen som en vanlig dag kommer man knappast upp på ett plus, har man tur kommer man kanske upp på noll. Jag kan ju säga att jag tror min dag faktiskt har gått från minus till mycket mera minus!!

Det värsta är att jag får inte ens avsluta den än... Jag måste läsa till imorgon, det jag självklart

skulle har gjort tidigare idag!! Det är bara en pissigdag idag!!

Inga kommentarer: