fredag 15 december 2006

Helg!!

Helg!!! Det är fredagkväll och så långt ifrån måndag jag kan komma! Underbart! Jag ska inte ut, jag ska inte träffas med någon, jag ska faktiskt ingenting. Helt sagolikt ledig! Jag ska skriva julkort som jag vet kommer att komma för sent, packa in den enda julklappen jag har köpt hittils och kolla på film med Audrey Hepburn!

Tidigare idag var jag på studenterbaren med Mette. Hon är inte en av dom jag pratar mest med men vi pratade på och hade det väldigt trevligt. Det är en mysig bar faktiskt, har inte varit där förut men kommer helt klart gå tillbaka. Jätte skönt att se folk som inte pluggar medicin. Det är en helt annan stämning än till våra fredagsbarer, det är inte så hög musik och det finns flera bord så man kan sitta och prata, dessutom har dom folk som går omkring och plockar bort ölflaskor och glas. Dom har hur många olika ölsorter som helst och även vin och olika kaffedrycker. Ja, alltså det är i det hela taget mer en riktig bar. Jag fick min första Irish Coffee, väldigt god!

Imorn är det födelsedagsmiddag hos Anne. Ryktet säger att hon har lagat en trerätters middag och köpt in vin till alla. Så det ska visst bli väldigt fint och trevligt. Ska ner på stan imorn förmiddag och köpa julklappar och en klänning till kvällen. Hoppas bara jag hittar julklappar! Det är bara det svåraste som finns!

Nej, nu kallar Audrey... Och jag har fortfarande inte skrivit korten... Dom kanske kommer iväg till nästa år...

Inga kommentarer: