måndag 11 december 2006

Baka baka liten kaka

Ok, så mina chocolate chip cookies blev kanske lite mörkare än dom borde, men det är ju innersidan som räknas, och om någon klagar imorn så får dom inga! Vi ska till Nanna och ha lite "julehygge" som det kallas. Tror det blir trevligt.


Imorgon ska vi också ha vårt första seminar(ie?) (jösses, jag kan inte ha så många språk i huvudet samtidigt, allt stavas ju olika!!). Det är om neurofysiologi så jag ska läsa Brodal... Jag blir trött i huvudet bara jag tänker på det! Ska sitta på läsesalen redan kl 8, och jag SKA vara där kl 8! Hade sagt till K att jag skulle vara där 8 idag, men jag vaknade 9.55... så det var inte riktigt så lyckat... Men imorn tror jag blir lite lättare att komma upp. Blir lite trött på att vi bara blir två till uppgifterna imorn. Jag förstår att man har andra saker att göra, men ibland måste skolan också prioriteras! Jaja, det är ju upp till en själv hur man prioriterar och jag tror vi klarar oss bra bara två också.


Idag har jag tagit på mig att vara kontaktperson eller representant kanske man ska kalla det för våran klass till evalueringen av Kemi/Biokemi. Vi har mycket att klaga på så det är viktigt att vi har någon där. Dessutom har jag personligen stort interesse i att en viss lärare får höra hur usel han är. Även om jag nog inte säger det just precis så. Hoppas egentligen inte att han är där, men om han är det så måste det bli sagt ändå. Det är ett idiotiskt system att alla som forskar måste undervisa! Hälften av dom kan ju inte och vill nog inte undervisa! Vi slösar bort vår tid med att komma till sådana lektioner och istället blir det proppat i andra klassrum där det undervisar en bra lärare! Irriterande för dom som har en bra lärare och ska sitta och trängas med så många andra och irriterande för dom som har en dålig lärare som ska stå ut med deras sura blickar när man tränger sig på i ett överfyllt klassrum. Det känns lite konstigt att jag ska sitta och kritisera en lärare framför alla, så jag är lite nervös, men jag tror det kommer att gå bra.


Ja visst ja, K ska till Stockholm nästa termin. Tror vi i alla fall, om han klarar tentan i januari och får tillåtelse att börja en vecka sent i Sverige. Det känns så konstigt att han ska plugga där. Delvis för att jag självklart kommer att sakna honom här men också för att det borde ju vara jag som pluggar där! Det är så idiotiskt att tänka så! Jag får en otroligt bra utbildning här och jag trivs och ångrar inte för en sekund att jag åkte hit, men planen var Uppsala eller Stockholm eller något annat universitet i Sverige och det blev det inte... Det var lite konstigt att sitta och kolla i brevet han har fått från Karolinska med en karta på Stockholm där det är markerat vart han ska bo och vart skolan ligger och lite sånt där. Det kommer alltid att vara något av en besvikelse att det inte blev som jag hoppades, men ibland får man ju offra något för att inte offra allt. Hur som helst så tror jag han ska iväg nästa termin och det kommer att bli tomt här utan honom. Men jag tror det är bra att han kommer iväg lite också...


Nej, nu ska jag ta en kaka mer med lite mjölk och så ska jag mysa bland mina kuddar! Underbart att få gå och lägga sig tidigt!

Inga kommentarer: