onsdag 27 januari 2010

Dagens goda gärning

I dag har vi haft en ganska ointressant föreläsning om brock, en mindre krävande men snäppet mera intressant intro.föreläsning i psykiatri (ja, psyk. var liiite spännande i dag!) och den konstiganste, vidrigaste men nog mest givande föreläsning i retsmedicin. Vi skulle lära oss om dödstecken, osäkra tidiga, osäkra sena och säkra sena. Till föreläsningen fick vi se en massa bilder som illustrerar dom olika dödstecken, så förklaringen på vidrigheten och konstigheten är nog given. Trotts allt intressant... Ska läsa om det i helgen (har gett upp att läsa i veckan när jag har så mycket annat) och på måndag ska jag vara med till en obduktion, spännande spännande.

Efter föreläsningarna åt jag en snabb lunch på sjukhuset och gick iväg till blodcentret, altså där man kan donera blod. Jag skrev upp mig för flera år sen men hade för låg blodprocent för att kunna ge blod just då, när jag sen skulle in och ge hade jag precis fått nya hål i öronen så det gick inte, men NU, nu kunde jag ge och dom kontrollerade och min blodprocent var uppe igen! Yeah! Känner mig väldigt duktig som har ätit spenat och jordgubbar och sånt för att få upp den. Det enda tråkiga är att jag nog inte har fått tillräckligt till lunch, och jag har ju inte ätit frukost så när jag cyklade hem fick jag en enorm huvudvärk. Nu har jag legat på soffan ett tag och ska snart få lite mera vatten innan jag cyklar i väg till nästa lektion.

Har reumatologi och klinisk farmakologi kvar i dag. Den ena nere på sjukhuset (det som ligger när mig som tur är!) og den andre på universitetet. Sen måste jag skynda mig iväg till tjejklubben. Tyvärr så snö/regnar det i dag så orkar inte cykla ut, specielt inte när jag redan har huvudvärk så får ta bussen... inte kul alls, den tar ett år om att komma ut och jag kommer sent i förvägen! Ja, ja, inte mycket att göra åt...

Tänkte att jag skulle hinna i väg med lite fler saker till lägenheten nu här i pausen men det ser visst inte ut som om jag hinner... Måste snart rusa till föreläsningen, jösses vilka dagar!

Inga kommentarer: