måndag 25 januari 2010

Godmorgon vår!

Ja, jag vet att det fortfarande är januari, men i dag börjar vårterminen, VÅRterminen! Och inte vilken vårtermin som helst, min sista vår som studerande!! Min första termin på mitt sista år. SISTA år! Om ett år sitter jag här och skriver som nyuteksaminerad läkare (som säkert fortfarande inte kan stava...).

Dagen bjuder i dag på förläsning i klinisk fysiologi & nuklearmedicin efterföljt av en dubbelföreläsning i Gyn.Obs, ämnet - Infertilitet. Ska vi slå vad om att jag ska höra på att min fertilitet redan har börjat sjunka (jag är ju faktiskt över 25år!!)? Att alla oss tjejer borde skynda oss iväg och bli gravida samma kväll. Man skulle kunna tro att vi bodde i Ryssland (har dom inte folk-brist och erbjuder en massa pengar till folk som reproducerar sig?).

Hur som helst, i väg ska jag och pumpad är jag! Underbart! Nu slänger jag i mig filen, plattar håret och... så kör vi!!!

Inga kommentarer: