söndag 31 januari 2010

Slapp- och pluggdag

Inrullad i filt och med boken i hande, så ser min dag ut

Ja, i går blev faktiskt en väldigt trevlig dag fastän jag inte kom i väg och kollade på bord. Jag handlade in (två typer fisk och allt möjligt dyrt för att laga en fisksoppa i dag!), pluggade lite, kollade upp recept till veckan (måste börja laga mat nu... funkar inte att äta ute varje dag...) och åt lunch (ute, ja, jag vet, jag är dum i huvudet!) med T på Rhodos här nere på gatan. Väldigt mysigt och trevligt. Vi bestämde att jag ska åka upp till henne nästa lördag, längesedan jag var i Ålborg så det blir nog kul...
I dag orkar jag ingenting. Jag har kört ett yoga program här hemma (ganska kul faktiskt, så kan man ha sin egen musik och göra om tills det blir rätt) och pluggat, that's it. Plugget går långsamt eftersom jag inte alls kan koncentrera mig när jag sitter i sängen och ska skriva antingen stöttat på benen eller en liten sån där bricka man kan äta frukost i sängen på, jag måste få ett bord! Eller börja plugga på universitetet igen... Får se om jag i det minsta kan läsa färdigt kapitlet om infertilitet (som kvinna ska man inte röka, inte dricka alkohol, inte dricka kaffe och skynda sig att få ungarna så tidigt som möjligt... inte alls stressande!).
Senare ska jag slänga ihop den där fisksoppan och ett par Snickerdoodles, har aldrig gjort sådana
förut, men ska ju testa nya recept varje söndag så nu får vi se vad det blir! :-)

Inga kommentarer: