fredag 22 januari 2010

Jag vill ha körkort!

Ja, det är verkligen INTE bra att inte ha körkort! Alltid måste man förlita sig på andra att köra, eller bussar och tåg och annat dumt. Det är omöjligt att flytta utan bil. Det finns få saker jag avskyr så mycket som att vara beroende av andra, be andra om hjälp, få nej, eller ännu värre, tvugna ja. Jag känner mig som en liten treåring som vill knyta skorna själv och står och trampar i hallen och gallskriker "KAN SJÄLV" när mamma försöker hjälpa till. Skilnaden är nog att det inte står någon och försöker hjälpa, jag står bara och skriker själv. Problemet är att jag inte kan. Jag har inget körkort!

Hur svårt är det att hyra en bil och ett släp? Bära ner några flyttlådor, köra i väg och bära upp lådorna igen? Hur lätt som helst. Kunde jag så skulle jag göra det själv. Men jag kan inte.

Alternativ? Hjälp från vänner som egentligen inte vill eller hyra en flyttfirma för att flytta under 10 lådor! Båda låter i mina öron som usla alternativ. Tyvärr har jag inte andra. Fy sjutton vad jag hatar det här. Vill inte be om hjälp. Hade ont i magen hela dagen innan jag skickade iväg sms'et för att fråga om dom kunde hjälpa. Ska det verkligen behöva vara så? Hur gör normala människor?

Normala människor har kanske andra typer av kompisar. Eller föräldrar som kan köra, och befinner sig i samma land. Eller tillräckligt mycket pengar att 1800 danska kronor inte låter som vansinne för under 10 lådor. Eller så har dom helt enkelt körkort och gör det själva.

Kunde jag själv välja var jag bland dom sista, dom som har körkort, det är i alla fall den enda av dom ovanstående faktorer jag kan ändra på så det får bli prioritering den närmaste tiden (åren??). Men först ska flytten på torsdag överlevas...

Inga kommentarer: