lördag 9 januari 2010

Fy skäms!

Pluggar på... och kallt är det, två cardigan på en gång... hmm...

Det är redan den 9e januari och jag har inte skrivit en enda gång i min blogg! Dålig start på 2010... Men har haft otroligt mycket annat att se till, inte minst nyårsafton, brunch med tjejerna, psykiatri, tenta-läsning, bostadsjagt och januari-rea!

Problemet med höstterminen som sträcker sig så långt in i januari är att jag i huvudet var färdig med den här terminen i december så nu orkar jag inte alls tänka på klinik längre, nu är mitt huvud redan i planeringen av nästa termin med föreläsningsplaner, böcker som ska köpas och klagomål över allt för korta transporttider mellan föreläsningarna på dom olika sjukhus! Samtidigt som jag längtar till att komma igång med plugget igen, altså på riktigt (inte det här klinik/praktik blä eller den tråkiga tentan jag har om lite över en vecka), så känns det lite specielt att jag faktiskt börjar på mitt sista år. Nästa år sitter jag här, helt utsliten, trött, deprimerad, blek och med enorma påsar under ögonen, och fastän jag inte kommer att erkänna det just då, så kommer jag att vara lycklig, så otroligt lycklig.

Ok, det är om ett år... men i dag har jag förberet mig till den dagen, dvs. jag har pluggat almen medicin så jag kan fixa tentan den 19e och komma vidare. Det är inte så hemskt som jag hela tiden säger att det är, mycket av det är sånt som jag för ett par år sedan skulle ha tyckt var jätte viktigt men nu har jag blivit så skadad att det känns som "fluff", ingenting konkret, inga blodprover att ta ställning till, inga mystiska symptomer bara folk som gnäller men egentligen inte är sjuka (ja, det är ju för att jag tänker efter den biomedicinska sjukdomsmodel där man bara är sjuk om man rent faktiskt har något biomedicinskt fel altså ett brutet ben eller cancerceller).

Dessutom har jag lagat mat, mumsig Jamie Oliver mat! Har tagit en bild av det (man äter ju först med ögonen och sen med munnen) så lägger upp den senare. Måste göra det något oftare, laga mat altså, det är så dumt att låta bli...

Ja ja... nu ska jag tillbaka till böckerna, men nu är det i det minsta uppdaterat i bloggen... undrar vad jag annars kan hitta på som distraktion från att plugga...

Inga kommentarer: