onsdag 27 januari 2010

Lite för nära döden

Ja, dagen utvecklar sig i dödens tecken... Från föreläsning om döden till att själv undgå döden med millimeter på vägen hem. Nej, det låter inte särskilt trevligt, och det är det inte heller! Vägarna är farligt hala och den elaka isen kan inte ens göra så lite som att visa sig i det minsta! Nej, nej, där ligger den och gömmer sig och slår till när man går i sina alldeles för hala stövlar.
Det har varit en lång dag i dag och fastän jag vet att jag borde ha fått energi nu av att ha fått lite mat i magen, så är köket mitt svar på Kilimanjaro (som jag skulle ha bestigit den här våren), ett högt berg som jag inte är intresserad av att komma i närheten av, men som måste korsas.
Om jag ger mig själv en halv timmes rast så kommer energin säkert... Håller i alla fall tummarna för det...

Inga kommentarer: